۸ آبان ۱۳۸۹

می تونم و اینو ثابت می کنم.


وایسا خانم کجا؟

ورزشگاه.. می خوام فوتبال تماشا کنم.
ورزشگاه که جای خانمها نیست...!!
ممنون که یاد آوری کردید . داشت یادم می رفت من زنم..
آقا ببخشید من از پرواز جا موندم یه اتاق می خوام تا صبح بشه. برسم به پرواز بعدی..
شما مجردید؟
بله
ما به خانمهای مجرد اتاق نمی دیم.
آخ آخ دوباره داشت یادم می رفت من زنم..
بابا سرم رفت . فهمیدم جنس شما نیستم . می دونم دخترم می دونم زنم . و اینجا با همه فرق دارم.
ولی می خوام ثابت کنم که با جنس مخالف از نظر حق و حقوق برابرم.
این فرقها که شما می گید ظاهریه.
تا اومدم دست به کاری بزنم فورا انگشتشون رو سمت جنسیتم اشاره کردند ....
مامان
من می خوام با دوستام برم مسافرت..
به خدا منم آدمم.. احتیاج دارم با هم سن و سالهام تنها باشم.
واااااای مگه دختر هم تنهایی مسافرت میره؟!!!
مامان

من می خوام تنها زندگی کنم . فکر کنم به سنی رسیده باشم که بتونم استقلال داشته باشم.
واااای مگه دختر هم تنها زندگی می کنه؟!!!
توجه داشته باشید .. دختر ... دختر ... دختر

من به جرم این جنسیتم باید حبس افکار سنتی یا دینیه اطرافیانم باشم.

گاهی فکر می کنم چرا خدا بین من و بنده هاش تفاوت قا ئل میشه.. یه زن توی یه کشور می تونه به دور از چهارچوب جنسیتی هر کاری بکنه.. ولی من اینجا باید تابع افکار پوچ یک عده ای باشم. چرا؟
به خدا ما گناهی نداریم. یا اسیر حرفهای مردم میشیم. یا اسیر توهمهای ضد زن افرادی متعصب...
من می خوام برم بیرون قدم بزنم.
چی بپوشم؟

آیا این مسیری که من قدم می زنم کسی مزاحمم نمیشه؟

واای خدای من

اگه بشه چیکار کنم؟
من که تنهام.
باشه.. میشینم خونه...

فکر کنم چهار دیواریه اتاقم از همه جا به من محرم تر باشه یا یه جورایی امن تر ..

آخه می دونید چیه؟
تابستونه.. فکر کردم بتونم از فضای باز بیرون یه استفاده ای کنم. ولی فکر کنم اینجا هم پای جنسیت میون اومد.
بزارید فکر کنم....
با اوقات فراغتم چیکار کنم.
آهان فهمیدم .. توپمو بر میدارم میرم تو حیاط بسکتبال بازی کنم.
مامان من رفتم..
کجا میری؟
میرم حیاط بازی کنم.
اونجا نروووو.. پسره همسایه از پنجره نگات می کنه.. ممکنه ازت کم بشه.. زشته .. بیا تو..
چشم.. چشم.. بازم چشم
برم سراغه همون چهار دیواریه اتاقم.
یه فکر دیگه می کنم.
به خدا این دفعه فکر من خیلی بکره..
به همه دخترا توصیه می کنم این کارو انجام بدن.
برای اینکه از اتاقم خسته نشم . هر روز رنگشو عوض می کنم. هم تازگی داره . هم حوصلم سر نمیره..
ولی اینم بگم.
هیچ وقت آرزو نمی کنم که پسر باشم . دختر می مونم ولی این افکارو عوض می کنم.
می تونم و اینو ثابت می کنم.


فریماه



۷ نظر:

کارن گفت...

درود پریماه جان

عالی بود عزیزم مخصوصا این قسمتش :


هیچ وقت آرزو نمی کنم که پسر باشم . دختر می مونم ولی این افکارو عوض می کنم.
می تونم و اینو ثابت می کنم.


مراقب خودت باش عزیز
بدرود

آرش گفت...

درود


بسیار عالی بود عزیزم مثل همیشه

ناشناس گفت...

واقعا تو دختر هستی ؟ افکارت خیلی پسرونه هست . خیلی هم دوست داری آزادی حیوونها رو داشته باشی یادت رفته انسانی . الان که تو خیابونا و جامعه دختر ها باز تر از پسرها هستند . مظلوم نمایی می کنی

ناشناس گفت...

سلام دوست خوب و خانم مجرد !!!
متاسفانه ما کاتولیک تر از پاپ هستیم در اسلام زنها بعد از مردها بدون پرده و دیوار نماز می خوندند ولی حالا نماز خانه مردانه و زنانه داریم یا پرده می زنند ، یا همین حالا تو طواف کعبه زن و مرد با هم و پا به پای هم دور خانه خدا اعلام بندگی می کنند .. عزیز گرامی باورهای کهنه و تند چنان در ما تنیده که گویا جزیی از اخلاق و عادت ما شده هر چند با دین هم در تضاد باشد

فریماه گفت...

در جواب اون دوست گرامی که فرمودند دختران آزادترند. کاش کمی باز تر به این مسئله اشاره می کردند. کدام آزادی؟ چرا ما تا میگوییم در خیابان نمی توانیم با امنیت راه برویم و پوشش آزاد داشته باشیم آقایان به فکر هرزگیه خیابانی هستند. من نگاهم به مردانیست که زنان را در خیابان اذیت و آزار میدند. و منظورم دیدگاه بسته خانواده های ایرانی نسبت به تربیت دختران است. شما بد برداشت کردید.ممنون از نظرتون

آرتمیز گفت...

حقیقت رو نوشتی گلم...وزیبا.
هیچ وقت آرزو نمی کنم که پسر باشم . دختر می مونم ولی این افکارو عوض می کنم.
می تونم و اینو ثابت می کنم...و من نیز.
ولی،چهاردیواری اتاق من :ایران زمین.

prhm گفت...

ایران نیازمند یه تحول اجتماعی بزرگه مثل نیمه قرن 20 اروپا ولی تا مذههب حکومت می کنه شکستن این سنت ها کار سختیه
قلم خوبی داری موفق باشی