۲۴ دی ۱۳۸۹

وقتی ما به انسان بودن گفتیم نه..!



جستجوی جواب این پرسش (وقتی ما به انسان بودن گفتیم نه ) را فقط نباید در پشت در زندانها و بازداشت گاه ها و دادگاه ها جستجو کرد.
هر انسانی در طول زندگی خود به نحوی این کلمه (نه) را در مقابل این سئوال حک کرده است.برای اینکه راحت به جواب برسید یک نمودار از انسان خوب ترسیم کنید. و به یاد بیاورید که چند بار خصوصیات داخل نمودار را زیر پا له کرده اید..
من روزی را که به مادرم پرخاش کردم به گزینه احترام به والدین در نمودارم نه گفتم. در این بین ، هم فرد می تواند به خود نه بگوید هم جامعه می تواند با مشخص کردن گزینه هایی راه را برای نه گفتن هموار سازد.
خطاب به مردسالاران : زورگویی و نعره کشی را هر کسی در بیابان می آموزد. آیا انسان بودن به آرامش داشتن و احترام گذاشتن به طرف مقابل نیست؟
گفتم مردسالار ، چون امروز صحنه ای را دیدم و متحیر ماندم.پسری مادرش را در ملا عام به خاطر بی توجهی، در عبور ازخیابان به باد کتک گرفت...آیا همین مادر رنجور،وقتی تو پاهایت توانایی راه رفتن نداشت سرزنشت کرد؟
زندگی خیلی کوتاه است .کوتاه تر از آنچه که ما تصور می کنیم. وقت طلاست : آی آدمها ، آن وقتی را که تو برای دیدن اعدام یک انسان صرف می کنی ، می توانی مفید تر بگذرانی.
سخن گفتن زیباست : آن کلام بیهوده را که برای جلب توجه اطرافیان در دهان می چرخانی اگر همان کلام را در برابر یک زورگویی و بی عدالتی بکار ببری باعث افتخار میشوی.
اعمال زیبا به یاد می مانند : اگر ترمز ماشینت را جلوی پای افراد رنجور و پیر ،بگیری ،خیلی با شخصیت تر از زمانیست که برعکسش اتفاق بیافتد.
به سخره گرفتن زشت است : به جای اینکه به عیب و نقص دیگران بخندید عیب های خود را جستجو کنید.
 کارهای روزمره خود را مروری کنید و منفی های درونتان را پاک کنید و به انسان بودن لبخند بزنید. واقعا کار ساده ایست.
امتحان کنید. 


فریماه

۵ نظر:

ناشناس گفت...

dorood be farimah geraami. mamnoon az matlabet. payandeh baa IRAN va bargharaar baashi.

Irandokht

فریماه گفت...

dorod irandokhte gerami mamnon ke sar zadi behem golam

فریادبی جواب گفت...

نمیدونم چه کلمه ای به کار ببرم فقط میتونم بگم عالیه

فمینیستچه گفت...

جالب بود دوست عزیز.موفق وپابرجا باشید

حسين گفت...

تبادل لينك با شما باعث افتخاره.لذت بردم از مطالبتون