۹ آذر ۱۳۹۳

فتواهای یواشکی

افسوس و صد افسوس..
من به قدری این روزها درگیر خودم هستم که نتوانستم برای زنان بی گناه سرزمینم چند خطی بنویسم. ما را چه می شود ؟  من دیگر چه باید بگویم! 2 ماه پیش اسید پاشیدند و رسانه ها خبرها را داغ کردند و طبق معمول به مزاج حکومتی ها خوش نیامد. خبرهای بد نباید اطلاع رسانی شود. آیا خواهر و مادر خودتان مورد حمله چنین مردانی قرار بگیرند باز هم اصرار بر خاموش بودن رسانه ها داشتید؟
اوه نه.. یادم نبود خانواده های شما در مکانهای عمومی گشت و گذاری ندارند!
چطور اخبار های مربوط به توان نظامی تان هر چقدر هم تکرار شود لبخندهایتان عمیق تر می شود اما اطلاع رسانی در مورد امنیت زنان جامعه را برآمده از فتنه دشمنان ایران می دانید. اینکه آنها منتظر چنین اتفاقی هستند درست است اما چرا باید حکومت ما بستر برای چنین افرادی فراهم کند. اصلن از خود پرسیده اید چرا اسید پاشی ادامه پیدا میکند؟ من جوابتان را میدهم. اینقدر که شما برای جرم محاربه با خدا سفت و سخت برخورد میکنید کاش برای جرم اسید پاشی هم برخورد میکردید. به قدری آن را سبک می پندارید و رسانه ها آب در آسیابش می ریزند که معمولا قربانیان رضایت را بر انگشت نما شدن ترجیح میدهند. و میخواهند از خود قهرمان بسازند و همه بگویند وای چه قلب پاکی دارد..
من واقعن از صمیم قلب در این مورد برای مجرمان اشد مجازات را میخواهم و در این موارد اخیر قصاص نباید از طرف قربانیان بلکه از طرف دولت انجام شود. ( البته در صورتی که دولت مجرمان را معرفی کند نه اینکه به دلایلی قادر به معرفی نباشد ) .
زنان ما به اندازه کافی در جامعه مورد اهانت قرار میگیرند از فحش های ناموسی تا زندگی اجباری و طلاق نشدنی و مزاحمت های خیابانی و نا عدالتی های شرعی.. همه و همه آنها را تحت فشار میگذارد دیگر امنیت زندگی معمولی را از آنها نگیرید.
در این موارد اخیر چاقو کشی در جهرم را خواندم قلبم به درد آمد. مجرم را دستگیر کرده اند میگوید با ضربه های چاقو به زنان احساس آرامش میکنم. تا به حال اینقدر به زنان در ایران ظلم شده کدام یک ضد مرد شده اند و دست به چنین اعمالی زده اند؟
اینجا تفاوت را مردان در خود بجویند. ضعف را در خود بجویید کدام ضعیف تر است که اسید می پاشد چون به خواسته اش نرسیده ؟ کدام ضعیف تر هستند میزنند تا آرام بمانند.
در اروپا هم مرد داریم  مردانی که از زنان شکست خورده اند. اما این روحیه انتقام در مردان ما اینقدر زیاد است که غیر قابل باور شده .
فتوا هایتان را نرم تر بگویید یا اگر فتوایی میدهید آن را سبک و سنگین کنید. جنبه های انسانها را در نظر بگیرید. بخدا زنان هیچ گناهی نکرده اند که شما چنین افسار خود خواهی را می خواهید به گردن انها بیاندازید.
چند تا از زنان بسوزند و بریده شوند تا شما بیدار شوید. من نمی توانم درک کنم اسید پاش ها پیدا نشده اند. می دانید چرا ؟ چون یادم نمیرود آن 2 نفری را که برای مقداری پول چاقو کشیدند و فیلمشان رسانه ای شد و زود دستگیر شدند. برای همین نمی توانم باور کنم که اسید پاشها در برابر هیچ دوربینی نبودند. غیر قابل باور است چون مجرم بودن در کشوری مثل ایران خوب و بد دارد مجرمی که با فتوای مجتهدی بلند میشود یا دستگیر نمیشود یا فراموش میشود. اما مجرمانی که با فتوای درونی شان قصد کاری را میکنند زودتر از اینها دستگیر میشوند. باشد که روزی خانواده های قربانیان پی به مسیله ببرند و سکوت نکنند.
این فتواهای یواشکی بالاخره کار دستتان می دهد.
فریماه

هیچ نظری موجود نیست: